Zmieniające się potrzeby rynku to najlepszy impuls do zweryfikowania już dawno nie aktualizowanych umów serwisowych oraz sposobu obsługi zgłoszeń. Prosimy o uważne przeczytanie.
Czym jest umowa bezpieczeństwa ?
To odpowiednik Auto casco (AC) w ubezpieczeniu samochodowym. Wprawdzie macie Państwo coś w rodzaju OC (bo za takowe uznajmy fakt zakupu licencji oprogramowania czy upgradu) czyli bezpłatną pomoc na infolinii w Comarchu [ wrzesień 2022: od 2020 roku infolinie Comarch są płatne w ramach Asysty Premium ] . Dodatkowo upgrade daje nam prawo do posiadania systemu oraz nowych wersji. Ale nie oznacza prawa do dodatkowych usług.
Dlatego nasze nasze nowe umowy jasno zdefiniują 2 obszary. To:
- Zapewnienie przejrzystości. Jasno określimy i sprecyzujemy listę konkretnych czynności i zadań jakie obejmuje umowa (prewencja). Oddzielimy od nich czynności i usługi bieżące (interwencja).
- Określenie odpowiedzialności. To jasne określenie za co odpowiadamy , jaki zakres administrowania systemami i sprzętem przejmujemy, a co jest poza treścią umowy i leży w gestii Klienta.
Czy umowa jest potrzebna?
Najlepiej taką konieczność opisze kilka przykładów wziętych z życia, z ostatnich dni.
Przypadek 1. Telefon. W firmie (bez umowy) jest awaria. Brak dostępu do programu, brak możliwości pracy. Firma stoi. Ponieważ w większości firm nie ma na miejscu działu IT w naturalny sposób dzwonicie Państwo do nas. Słyszymy: awaria, nie można pracować, Wasz program nie działa, nic nie działa, przyjedźcie natychmiast.
(…) Nasi pracownicy na przyszły miesiąc to raczej w 100% mają zaplanowane konkretne pracę. Albo mają urlop, albo … No najbliższy wolny termin wizyty Pana X to … za 2 tygodnie. Rezerwować? I tu najczęściej słyszymy. Jak to? Mamy Wasz program, chcemy za 2 ale godziny! (…)
Przypadek 2. Telefon. Piątek 16.00. Mamy dzisiaj wypłaty, nie działa sieć. Ludzie nie dostaną pensji a jutro ostatni dzień miesiąca i zawsze mieli. Sytuacja jak wyżej. My pracujemy do 16.30. Ale słyszymy, że w poniedziałek to będzie za późno. Kierowca przywozi do nas komputer o 16.30. Mówi, że to komputer księgowej, a w firmie to nikt się na tym nie zna i „zniknęło” jej wszystko (…)
Przypadek 3. Mail. Miałam wysłać deklarację, nie przeszło UPO a to dzisiaj 25- ty dzień miesiąca, VAT i (…)
To wierzchołek góry lodowej codziennych, realnych problemów. U Was jeszcze tak przypadek nigdy nie wystąpił? A to jest tym większe prawdopodobieństwo, że niebawem się zdarzy …
Zdefiniowaliśmy 3 poziomy Państwa bezpieczeństwa (informatycznego i biznesowego):
- Poziom -1 (minus 1). Nie ma umowy, Klient nic nie chce aż do chwili kiedy….coś nie działa,
- Poziom 0. Jest choć minimum. Dobre i tyle!
- Poziom 1. To ten właściwy, śpisz spokojnie.
Poziom bezpieczeństwa (-1) .
Firma bez umowy.
Oczywiście działa standardowy system kontaktu z nami.
- To telefon stacjonarny, mamy teraz 8 linii zewnętrznych, a wszystkie wywołujemy z numeru:
34 3655132. Inne numery jakie mamy do dyspozycji też działają!
- To kontakt na maila. To jest pismo, pozostaje ślad, precyzja słowa: kontakt@center.pl; computer@center.pl lub dowolny typu nazwisko@center.pl
- To wizyta w biurze. Zapraszamy do nowego biurowca w Częstochowie na 1 Maja 40C.
Jak to działa w praktyce? W zależności od bieżącego obciążenia pracą inżynierów, specjalistów reakcja może trwać od kilku minut do … no właśnie. Tu nie możemy określić czasu reakcji bo normalny stan obciążenia specjalistów to około 100%. Czasem zadania mają rozpisane na miesiąc bądź dłużej. A awaria nie poczeka miesiąca, straty w związku z przestojem firmy rosną. Jest problem.
Poziom bezpieczeństwa 0.
To namiastka umowy, cena od 100 zł za umowę za hot line. To gwarancja, że przełączymy do specjalisty jeśli jest na miejscu, prześlemy maila, odpowiemy na zgłoszenie w np. 1 czy 2 dni robocze, przyłączymy Państwa do szybkiego systemu zgłoszeń w naszej strefie klienta na www.center.pl ! Dość dużo za niemal darmo. Ale jak porównamy z dziesiątkami realnych usług w pełnej umowy to ciągle niewiele.
Poziom bezpieczeństwa 1
Umowa na PREWENCJĘ!
To optymalne rozwiązanie jakie uszyjemy na miarę każdej firmy z osobna! Do każdej firmy z ilością stanowisk ponad 5, zaproponujemy dedykowaną umowę na PREWENCJĘ. Jej cel to doprowadzenie do maksymalnego obniżenie prawdopodobieństwa wystąpienia awarii przez zastosowanie pakietu nowoczesnych narzędzi profilaktycznych. Nowe umowy oddzielą prewencję od prac bieżących, interwencyjnych. Szczegóły dotrą do Państwa indywidulanie!
Co dalej ?
Wizyta u Państwa, zapraszamy również do nas!
W ciągu roku chcemy odwiedzić kilkaset firm z nieco większymi ilościami stanowisk komputerowych. Zadzwonimy, wyślemy maile, umówimy się. Grupa naszych specjalistów wysłucha Państwa uwag, potrzeb. Jednym słowem: do zobaczenia.
Marek Domagała