Business Intelligence – analityka biznesowa i controlling
Business Intelligence to pojęcie o szerokim zakresie, które może być również rozumiane jako analityka biznesowa czy controlling. Jego głównym celem jest wspieranie procesu podejmowania decyzji w biznesie. W konsekwencji pozwala to na znacznie efektywniejsze planowanie i zarządzanie oraz zapewnienie pełnego wglądu w sytuację firmy. Dzięki temu menadżerowie mogę sprawniej identyfikować niepożądane zjawiska, a także im zapobiegać. Narzędzia klasy BI dostarczają przekrojowej, zagregowanej oraz wielowymiarowej analizy pochodzącej z wielu źródeł. Nie tylko pomagają odkrywać zależności w obszarze finansowym. Mogą być również wykorzystywane w zarządzaniu wielkościami związanymi z produkcją, sprzedażą, logistyką, zasobami ludzkimi czy marketingiem.
ANALIZY Z SZYBKOŚCIĄ MYŚLI – korzyści BI
- Integracja informacji analitycznej przedsiębiorstwa.
- Efektywne wykorzystanie posiadanych danych, prowadzące do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.
- Znaczne zwiększenie szybkości pozyskiwania informacji zarządczej.
- Definiowanie kluczowych wskaźników efektywności, które natychmiast przekazują komplet informacji o aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa i realizacji założonych celów.
- Tworzenie prognoz z wykorzystaniem narzędzi data mining.
- Podejmowanie decyzji w oparciu o wiarygodną i łatwo dostępną informację.
- Łatwość w odnajdywaniu słabych punktów i wąskich gardeł w firmie.
- Uproszczenie niektórych procedur i przyspieszenie obiegu informacji w firmie.
Kompleksowy controlling – wiedza o każdym obszarze działalności firmy
COMARCH BI jest to proces przekształcenia dużych ilości danych w informację oraz przekształcenia tej informacji w przydatną wiedzę, która umożliwia podejmowanie decyzji dla kluczowych obszarów działalności firmy:
Dzięki wsparciu tego obszaru możesz kompleksowo raportować dane związane z transakcjami sprzedaży towarów i usług wraz z uwzględnieniem rabatów i promocji, stanów i ruchów magazynowych, transakcji zamówień, ofert oraz zakupów.
W ramach obszaru Logistyka istnieje także możliwość prowadzenia analiz w oparciu o wybrane dane GUS.
Ten obszar daje Ci wiedzę o efektywności w poszczególnych etapach kampanii marketingowej oraz umożliwia kontrolowanie przychodów, kosztów i ilości sprzedawanych towarów w ramach kampanii. Analizy pozwalają na uzyskanie precyzyjnej informacji wykorzystywanej zarówno przez sprzedawców, jak i osoby zarządzające całym procesem strategii marketingowej.
Dostęp do informacji na temat przychodów i kosztów, zarówno całej firmy, jak i jej pododdziałów, w rozbiciu na dowolne kategorie. Informacja daje pełen obraz zawsze aktualnych wyników finansowych firmy i znacznie ułatwia planowanie i rozliczenia podatkowe..
Wiedza o stanie i strukturze płatności ma istotne znaczenie dla zarządzania płynnością finansową przedsiębiorstwa. Obszar Płatności umożliwia raportowanie i analizę zarówno już rozliczonych płatności, jak i nierozliczonych należności i zobowiązań firmy. Pozwala także na dokładną kontrolę historycznych rozliczeń, a także na bieżącą kontrolę należności i zobowiązań (np. raport pokazujący należności przeterminowane o 60 dni).
Daje możliwość pełnej analizy obrotów i sald na kontach księgowych oraz tworzenia zestawień księgowych definiowanych przez użytkownika. Obroty i salda mogą być analizowane w zależności od typu konta (bilansowe, wynikowe, pozabilansowe), wybranej klasy kont, waluty zapisów. Jednocześnie użytkownik ma wgląd w zestawienia księgowe tworzone w systemie Comarch ERP XL. Dane z obszaru księgowego dzięki narzędziom Business Intelligence zyskują wartość w świetle rachunkowości zarządczej, stając się bazą do podejmowania decyzji dotyczących działalności przedsiębiorstwa.
W ramach tego obszaru uzyskasz pełną informację na temat zleceń produkcyjnych, poszczególnych etapów procesu produkcyjnego oraz czasochłonności wykonania operacji przy wykorzystaniu odpowiednich zasobów w przedsiębiorstwie. Szczegółowe analizy produkcji pozwalają na monitorowanie każdego, nawet najdrobniejszego elementu całego procesu. Dzięki temu zarządzający mogą szybko zareagować na wszelkie usterki techniczne poszczególnych maszyn, odchylenia od planu czy inne czynniki. Wpływa to wprost na podejmowanie trafnych decyzji i pozwala natychmiast reagować na wszelkie nieprzewidziane w planie okoliczności.
Obszar wspiera dokładną analizę wysyłek paczek i dokumentów oraz wizyt handlowych i wydatków pracowników. W ramach niego możliwe jest m.in. prowadzenie analiz wysłanych firmowych dokumentów i paczek. Dodatkowo obszar wspomaga także CRM, analizując w bardzo precyzyjny sposób wizyty Twoich handlowców u klienta. Analizy tego typu dotyczyć mogą wielu czynników opisujących działania handlowe prowadzone w terenie. Współpraca obszaru Wizyty i transport z obszarem CRM jest także widoczna w obrębie analiz dotyczących pracowników, jak np. analiza ich wydatków na delegacje.
Zestawienie, dzięki któremu zdefiniujesz od kilku do kilkunastu wskaźników nazywanych Kluczowymi Wskaźnikami Efektywności, będących swoistymi „barometrami” kondycji firmy. Stała analiza wartości oraz trendu tych wskaźników, i porównanie z wartościami pożądanymi, pozwoli Ci łatwo ocenić, czy kierunek, w którym zmierza firma, jest właściwy.
Pomoc w określaniu i realizacji strategicznych celów przedsiębiorstwa poprzez łatwe tworzenie wielowariantowych budżetów.
Możliwość odnajdywania ukrytych zależności między danymi i prognozowania przyszłych wartości, np.: analiza koszyka zakupów klientów, prognoza sprzedaży, segmentacja klientów.
Zachęcamy do przeczytania artykułu o Comarch DMS – narzędzia do zarządzania obiegiem dokumentów w firmie.
Jeżeli chcą Państwo dowiedzieć się więcej lub umówić na bezpłatną prezentację rozwiązań Comarch BI zapraszamy do kontaktu.
kontakt@center.pl | |
34 365 51 32 |