Zgodnie z komunikatem wydanym przez Comarch nastąpiło kilka istotnych zmian odnośnie sposobu korzystania z licencji na oprogramowania. Wprowadzono też nowy (bardzo przyjazny) cennik dla podmiotów powiązanych.
Wszystkim użytkownikom systemu CDN Klasyka Książka Przychodów i Rozchodów przypominamy, że z końcem 2015 roku jest on wycofywany ze sprzedaży. W tej sprawie każdemu posiadaczowi KP Klasyki wyślemy osobną korespondencję. Oczywiście KP Klasyka będzie działała dalej ale bez aktualizacji. Warto o zmianie systemu na Optimę KP pomyśleć już teraz, bo koniec roku z wielu powodów jest złą datą na zmianę. Przy przejściu proponujemy spore rabaty.
Weryfikacja NIP.
System będzie sprawdzał, czy korzystamy z jednego NIPu (jeden podmiot- jedna baza) czy z większej ilości. Zmiana wprowadzona będzie w dwóch etapach:
– 1 lipca 2015 dla nowych Klientów
– 1 września 2015 dla obecnych Klientów.
Szczególnie podkreślamy datę 1 września. Po niej praca na kilku bazach z kilkoma NIPami (różne podmioty) będzie NIEMOŻLIWA! Do tej pory była „tylko” nielegalna.
Zgodnie z Warunkami korzystania i gwarancji – Comarch ERP Optima i Comarch ERP Klasyka „(…) Klient Końcowy nie jest uprawniony do wykorzystania Oprogramowania do obsługi więcej niż jednej prowadzonej działalności gospodarczej oraz korzystania z dwóch lub więcej baz danych Oprogramowania, zawierających informacje na temat więcej niż jednej działalności gospodarczej wykonywanej przez Klienta Końcowego, z zastrzeżeniem nabywcy Oprogramowania w wersji BR, zgodnie z §2 pkt. 4.” Od 1 września system będzie sprawdzał, czy poruszamy się w obrębie firmy z NIPem właściciela licencji.
Licencjonowanie dla Biur Rachunkowych.
(uwaga: ta zmiana dotyczy tylko nowych Klientów) Wersja Comarch ERP Optima dla Biur Rachunkowych może być oferowana podmiotom, których nazwa jednoznacznie wskazuje na to, że świadczą usługi księgowe (np. biuro rachunkowe, doradztwo podatkowe, kancelaria podatkowa, itp.).
Jeżeli z nazwy nie wynika, że działalność opiera się na świadczeniu usług księgowych, wówczas Klient końcowy ma prawo zakupić Oprogramowanie Comarch ERP Optima w wersji dla BR po spełnieniu poniższych warunków:
– Okazanie dokumentu rejestrowego tj. KRS bądź wpisu do CEiDG w którym jako podstawową działalność wpisaną ma działalność o numerze PKD 69.20.Z (Działalność rachunkowo-księgowa; doradztwo podatkowe);
– Okazanie polisy ubezpieczeniowej OC dla Biur Rachunkowych;
Z uwagi na powyższe kryteria nie będzie możliwe zarejestrowanie Oprogramowania Comarch ERP Optima
w wersji dla BR dla Klientów nie spełniających podanych wymagań.
Szczegółowy opis licencjonowania Comarch ERP Optima w wersji dla Biur Rachunkowych znajduje się tutaj.
Nowy cennik dla firm powiązanych.
Będzie obowiązywał od 1 lipca 2015r. To wyjście naprzeciw oczekiwaniom Klientów i coraz częstszym przypadkom prowadzenia kilku działalności przez podmioty powiązane. Oferta jest dedykowana dla przedsiębiorców, którzy zgłaszają do Comarch potrzebę pracy na Oprogramowaniu Comarch ERP Optima wszystkich swoich podmiotów powiązanych w ramach wspólnej infrastruktury.
Korzystając z oferty Comarch ERP Optima dla podmiotów powiązanych, klienci którzy prowadzą kilka powiązanych ze sobą działalności, będą mieli możliwość prowadzenia ich w ramach połączonych instalacji Oprogramowania Comarch ERP Optima. Warto podkreślić również, że Klienci korzystający z Oprogramowania Comarch ERP Optima dla podmiotów powiązanych, będą mieli możliwość wymieniania się dostępem do poszczególnych modułów pomiędzy spółkami powiązanymi. Szczegółowy opis oferty wraz z cennikiem znajduje się tutaj.