Artykuł ukaże się w najbliższym numerze tygodnia regionalnego “7 dni”.
Jako Computer Center działamy na rynku od 22 lat. Mamy na swoim koncie niemal 2 tysiące wdrożeń systemów do zarządzania.Z tej perspektywy wskażemy na najczęstsze błędy jakie popełniają przedsiębiorcy w wyborze i obsłudze systemu informatycznego. Podpowiemy, jak koszt zamienić w realny zysk.
Stereotyp 1. Jesteśmy dużą firmą, szukamy więc wielkiego światowego dostawcy oprogramowania, bo on pewnie musi być najlepszy.
Nic bardziej mylnego. Dzisiaj wielkie niemieckie czy amerykańskie firmy programistyczne umieją dostarczyć system operacyjny, ale na pewno nie rozwiązania problemów IT w Twojej polskiej firmie. Zapłacisz 5 razy drożej za 2 razy mniej. Szukasz daleko, a profesjonalistów masz w zasięgu ręki. Polscy programiści to ścisła czołówka światowa. Jako Computer Center działamy wspólnie z największymi firmami IT w Polsce m.in. z Comarchem S.A. z Krakowa. Jesteśmy ich czołowym partnerem w Polsce. Dostarczamy wspólne rozwiązania do firm produkcyjnych, handlowych, usługowych. Dostosowujemy oprogramowanie do Waszych potrzeb, a po dogłębnej analizie rozwiązujemy skomplikowane i nietypowe problemy. Jesteśmy blisko Was, świadczymy usługi za rozsądne ceny.
Stereotyp 2. Oszczędzimy na informatyce, bo to dla nas tylko koszty. Nie widzę korzyści, Mój szwagier zna się na tym, to pomoże.
Jeśli tak uważasz, to przegrałeś z konkurencją. Nie dasz sobie rady na rynku. Bo oni mają aktualne i niezbędne informacje na naciśnięcie klawisza, na swoim smartfonie, gdziekolwiek są. Dzisiaj system IT to serce i krwiobieg Twojej firmy, nieważne jakiej wielkości. Oddasz leczenie serca amatorom? Na pewno nie. To dlaczego tak robisz w swojej firmie, która daje utrzymanie Tobie, rodzinie, pracownikom?
Stereotyp 3. Sprzęt kupię w markecie, oprogramowanie u znajomego, wdrożę w firmie X itd.
Błąd! IT to zamknięty system naczyń połączonych. Warto, aby za całość odpowiadała jedna firma. Dlaczego? Bo tak jest bezpieczniej, szybciej i taniej.
Czy to wszystkie błędy? Nie, ale i tak te 3 popełnia większość firm. O następnych kolejnym razem.
Marek Domagała