Jeśli tak, to enova365 wspiera możliwość wygenerowania JPK z dowolnego systemu. Na chwilę obecną Jednolity Plik Kontrolny o problem dużych firm, ale od 1 stycznia 2017 również sektora firm małych i średnich. Jak wiadomo wszyscy producenci oprogramowania mają gotowe, przetestowane rozwiązania. Firmy pracujące na systemach, które nie zostały przystosowane do tej zmiany, mogą wykorzystać mechanizmy JPK zawarte w enova365.
enova365 ma w sobie elastyczne mechanizmy, do wsparcia przedsiębiorców, które posiadają rozwiązania informatyczne nie wyposażone w obsługę mechanizmów JPK_VAT. enova365 umożliwia import danych z pliku przygotowanego w jednym z powszechnie wykorzystywanych formatów (np. xml, txt, xls, csv), uprzednio wyeksportowanych z użytkowanego przez dana firmę systemu informatycznego, a następnie już w enova365 wygenerowanie pliku JPK_VAT oraz przesłanie go drogą elektroniczną do bramki Ministerstwa Finansów. Innymi słowy enova365 obsługuje cały proces JPK od jego stworzenia, weryfikacji poprawności danych w plikach, aż do jego wysyłki i otrzymania potwierdzenia wysyłki plików.
Co trzeba zrobić, żeby skorzystać z JPK_VAT enova365?
– Skontaktować się z nami,
– Przygotować informacje o plikach rejestrów VAT, jakimi obecnie firma się posługuje (pliki lub wydruki w formacie: txt, xml, xls, csv).
– Ustalić datę i warunki wdrożenia mechanizmu wysyłki JPK do bramki Ministerstwa Finansów.
– Wysłać pliki rejestrów VAT w obligatoryjnym terminie.
Warto nadmienić, że enova365 zapewnia swoim klientom obsługę Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) wraz z możliwością sprawdzenia poprawności plików jeszcze przed wysłaniem. Klienci enova365 z aktualną gwarancją otrzymali tę funkcjonalność bezpłatnie w ramach aktualizacji systemu do wersji 11.4 jeszcze przed wejściem w życie ustawy. W przypadku kolejnych zmian w sposobie obsługi JPK przez Ministerstwo, firma Soneta swoim Klientom daje gwarancje dostosowania do zmian w ramach tzw. aktualizacji, bezpłatnie.