Komunikat Comarch.
Informujemy, że w związku z wdrożeniem nowych mechanizmów bezpieczeństwa sieciowego w serwerowniach Comarch zmienił adres IP serwerów dla Comarch e-Sklep. Zmiana ta wymaga u naszych Klientów modyfikacji ustawień przekierowaniach DNS dla swojej domeny, na której działa sklep internetowy. Zmiana była dokonana 23 maja.
Szczegóły znajdą Państwo w panelu administracyjnym w zakładce Mój profil/ Wiadomości.
Jak sprawdzić adres IP?
1. Będąc w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep proszę przejść do Mój profil/ Moje sklepy
2. Następnie w szczegółach sklepu należy odszukać “Adres IP do przekierowania“
3. Jeśli powyższy adres IP wskazuje na 213.199.213.23 (nowy) należy wykonać przekierowanie.
W przypadku pytań proszę o kontakt: e-sklep@comarch.pl
Zmiana nastąpiła też w DHL – to zmiana adresu IP serwera produkcyjnego. Informacja poniżej.
W dniu 18.05.2021 o godzinie 5:00 planujemy zmianę adresu IP, na którym znajduję się dhl24.com.pl w tym WebAPI.
Dotychczasowy adres 91.227.200.193 zmienił się na 85.14.94.100. Prosimy o weryfikację, czy Państwa systemy sieciowe zezwolą na połączenia do nowego adresu IP.
Sposób wywołania API z poziomu Państwa aplikacji nie zmieni się.
Zalecane testy po stronie IT:
1. Na serwerze w środowisku testowym klienta lokalnie zmienić adres IP, na jaki rozwiązuje się nazwa dhl24.com.pl. Można to zrobić przez plik hosts albo użycie lokalnego serwera DNS, który zwróci adres 85.14.94.100.
2. Zweryfikować czy serwer rozwiązuje nazwę dhl24.com.pl na adres 85.14.94.100, np. poleceniem ping dhl24.com.pl.
3. Z poziomu tego serwera wykonać kilka zapytań z aplikacji do API. Może to być fragment kodu odczytujący dane z API.