Ze względu na duże zainteresowanie i Państwa pytania uzupełniliśmy opisy poniższych 4 programów o praktyczne przykłady.
Poniżej prezentujemy cztery różne programy, które usprawniają i przyspieszają pracę księgowych i wszystkich służb pomocniczych. Każdy z nich powstał na zgłoszone potrzeby naszych klientów, a następnie został dostosowany do powszechnego użytku w każdej firmie. W końcu to Państwo mierząc się w codziennych obowiązkach widzicie więcej obszarów do usprawnienia niż my. Wy mówicie co potrzeba – my to robimy!
Dzięki poniższym rozwiązaniom zyskasz więcej cennego czasu, a to co je cechuje najbardziej to nieomylność.
Co się kryje się pod nazwą CC Automatyzacja Księgowości? Sprawdź:
1. CC Dekret Excel
Automatyczne tworzenie zbiorczego dekretu księgowego w systemie Comarch ERP z wykorzystaniem danych z zewnętrznego arkusza Excel, w których mogą być zebrane ogromne ilości danych z różnych źródeł w tym:
dokumenty kosztowe, faktury z rozsianych po całym kraju dokumentów sprzedaży, danych z systemów bankowych, z systemów e-commerce, systemów płatności, kosztorysów, projektów itp) .
Żaden opis nie zastąpi przykładu zastosowania:
Firma ABC współpracuje z wieloma dostawcami ale z usług kilku korzysta bardzo często. Różne dokumenty, wielopozycyjne przychodzą codziennie. W ramach porozumienia ustalono, że będzie wystawiany dokument zbiorczy na koniec miesiąca. To faktura wraz ze szczegółowym zestawieniem poszczególnych transakcji. Wprowadzenie tego dokumentu, a potem zaksięgowanie to czasem z przerwami … kilka dni pracy.
Jak to odbywa się teraz?
– wprowadzamy do systemu fakturę (za pomocą OCR (to chwila),
– korzystamy z naszego programu CC DekretExcel.
– wczytujemy plik zestawienia transakcji, wskazujemy utworzoną wcześniej fakturę, po czym klika jeden przycisk i program automatycznie uzupełnia opis analityczny na fakturze.
– używamy schematu księgowego i mamy odpowiednio uzupełnione wartości na kontach księgowych!
Trwało np. 5 minut zamiast 2 dni. I nie ma żadnych pomyłek. Zakres zastosowania bardzo szeroki.
Podsumujmy korzyści:
- automatyczne uzupełnienie opisu analitycznego faktury zakupu (A-vista),
- uzupełnienie przez program wskazanych w konfiguracji wymiarów analitycznych oraz kwot,
- możliwość wskazania odpowiednich kolumn do pobrania informacji o kontach księgowych, kwotach, opisach lub dodatkowych atrybutach,
- ogromna oszczędność czasu.
2. CC Import Płatności
Automatyczne tworzenie zapisów kasowo-bankowych w systemach Comarch ERP, z wykorzystaniem zewnętrznych arkuszy Excel, zawierających zestawienie transakcji.
Przykład.
Firma ABC prowadzi sklep internetowy. Z uwagi na zastosowany w nim system mikropłatności, pieniądze ze sprzedaży trafiają najpierw do “portfela” firmy w sklepie internetowym, a na koniec miesiąca przesyłane są na konto firmy (oczywiście jednym, zbiorczym przelewem). Aby wiadomo było czego dotyczy płatność ze sklepu internetowego przychodzi zestawienie poszczególnych transakcji. No i teraz zaczynała się żmudna droga: kto i za zapłacił bo wpłata to “zbiorówka”.
Teraz jest dużo łatwiej, szybciej i bez błędów. Do zaimportowania używamy programu CC Import Płatności. Należy wczytać plik z zestawieniem transakcji do programu CC Import Płatności. Program automatycznie utworzy zapisy bankowe z wskazanymi odpowiednimi kontrahentami oraz kontami księgowymi, a także automatycznie rozliczy płatności. Na koniec wystarczy wszystko zaksięgować za pomocą schematu.
Korzyści:
- machinalne rozliczanie płatności z dokumentami źródłowymi,
- automatyzacja procesu zapisów księgowo-bankowych,
- możliwość wskazania odpowiednich operacji z przypisanym kontem księgowym,
- formaty z operatorami, jak np. PayU, Przelewy24, Blue Media, Allegro, Shopee, Empik, GLS, DPD,
- ogromna oszczędność czasu pracy.
3. CC Analityka Paliwa
Automatyczne uzupełnianie opisów analitycznych, poprzez jednorazowe określenie sposobu podziału kwoty na odpowiednie konta kolejnych faktur.
Przykład.
Często Firmy mamą umowy flotowe czy inne gdzie faktura za wszystkie usługi, paliwo, zakupy przychodzi na koniec miesiąca. Księgowanie faktur dotyczących zakupu paliwa wymaga dzielenia wartości dokumentu w opisie analitycznym z uwagi na konieczność prawidłowego zaewidencjonowania kosztu paliwa i innych pozycji w księgach rachunkowych na kontach KUP i NKUP.
Opis operacji | Kwota | Konto | |
Wn | Ma | ||
1. Faktura za zakup paliwa: | |||
a) wartość zobowiązania brutto | 295,20 zł | 21 | |
b) VAT naliczony podlegający odliczeniu | 27,60 zł | 22-2 | |
c) wartość paliwa z VAT stanowiąca KUP | 200,70 zł | 40 | |
d) wartość paliwa z VAT niestanowiąca KUP | 66,90 zł | 40 |
Teraz po otrzymaniu faktury ze stacji paliw, firma wprowadza ją do sytemu za pomocą OCR. Aby odpowiednio rozbić kwoty w opisie analitycznym (bez konieczności ręcznie wykonywanych, czasochłonnych obliczeń) można wykorzystać program CC Analityka Paliwa. Obsługa sprowadza się jedynie do wskazania faktury z kosztem za paliwo, po czym kliknięcia jednego przycisku. Program automatycznie dzieli kwoty zgodnie z powyższą tabelką oraz wskazuje odpowiednie konta księgowe KUP i NKUP. Na koniec wystarczy zaksięgować wszystkie dokumenty schematem.
Korzyści:
- czasochłonny proces księgowania faktur zakupu jeszcze nigdy nie był tak prosty i szybki,
- bezbłędność,
- automatyzacja procesu.
To idealne narzędzie to importu zbiorczych faktur np z Shella, BP itp.
4. CC Import Faktur
Import faktur z niemal dowolnego systemu do systemów Comarch ERP
Firma prowadzi sprzedaż w odrębnym systemie niż jej centralny system ERP. Powstałe dokumenty handlowe muszą trafić do ERP z uwagi na prowadzenie w nim księgowości. Do tej pory setki takich dokumentów są tą czy inną metodą wprowadzane do ERP ręcznie.
Teraz jeśli istnieje możliwość wyeksportowania danych z dokumentów handlowych z systemu sprzedaży (w zasadzie to standard) , można w tym celu wykorzystać nasz program CC Import Faktur. Po wczytaniu pliku zawierającego dokumenty wraz z pozycjami (dane transakcji, kontrahenta, towaru, oznaczeń JPK), program utworzy automatycznie odpowiednie dokumenty w naszym systemie ERP. Dzięki takiej automatyzacji, nie ma konieczności przepisywania ręcznie dokumentów z jednego systemu do drugiego. Na koniec wystarczy wszystko zaksięgować za pomocą schematu.
Korzyści:
- ogromna oszczędność czasu,
- automatyzacja procesu,
- nieomylność.
Wszystkie ww produkty można zakupić jako osobne, niezależne moduły, jak również w pakiecie. Te aplikacje pracują w dziesiątkach podmiotów, przetwarzają setki tysięcy dokumentów gdzie dotychczas służby księgowe, handlowcy poświęcali setki godzin na wprowadzanie dokumentów, tworzenie opisów, ręczne kwalifikowanie typów kosztów, wybieranie kont itd… Teraz w tym czasie mogą wypić kawę lub zająć się innymi zadaniami.
Po więcej informacji czy prezentację rozwiązań zapraszamy do kontaktu!