CC Serwis
Moduł ten może działać jako osobna aplikacja CC Serwis lub być podmodułem w aplikacji CC Produkcja. Zadaniem aplikacji jest wspomaganie pracy serwisanta oraz kierowników zarządzających ich czasem i pracą. Aplikacja jest zsynchronizowana z systemami ERP firmy Comarch. Aplikacja umożliwia między innymi:
- kontrole nad stanami magazynowymi części niezbędnych do prac serwisowych,
- zarządzanie czasem pracy serwisanta,
- ewidencje czasu pracy i wykonanych czynności przez serwisanta,
- przypomnienia o gwarancji urządzeń,
- rozbudowane raporty i statystyki,
- inne na życzenie.
Opis przykładowego wdrożenia
Responsywna aplikacja, czytelna zarówno z poziomu komputera/kiosku jak i smartfona, tableta lub innego urządzenia mobilnego.
W pełni bezpieczny system kont użytkowników, uprawnień i ról do wybranych części systemu. Każdy użytkownik widzi tylko te opcje, które powinien. Ponadto ma dostępnych tylko tych kontrahentów, produkty itp., które określi mu administrator aplikacji w swoim rozbudowanym panelu zarządzania.
Opis aplikacji
Kolejność głównego procesu serwisowego dostępnego w aplikacji:
- Zgłoszenie klienta -> oferta lub przyjęcie formularza. Klient zamawia. [Proces poza Optimą oraz aplikacją CC Serwis]
- W systemie Optima pracownik biurowy tworzy zlecenie, a konkretnie ofertę. W tym momencie w naszym systemie CC Serwis pojawia się zlecenie do wykonania powiązane z dokumentem Oferty w Optimie.
- Planista lub inna osoba z uprawnieniami w naszym systemie planuje wyjazd i osobę przeznaczoną do danego zlecenia. Dane o kontrahencie (kliencie) zaczytują się z Oferty w Optimie a dalej z kartoteki Kontrahentów wprowadzonej w Optimie.
- Po zaplanowaniu osoby i czasu przez planistę, zainteresowane osoby otrzymują maila oraz widzą w swoim grafiku w aplikacji CC Serwis wpisany wyjazd.
- Serwisant przygotuje się do wyjazdu, wybierając w aplikacji CC Serwis surowce (części), które musi ze sobą zabrać. Części dostępne na liście zaczytują się z bazy Optimowej. W momencie zatwierdzenia potrzebnych części w Optimie automatycznie tworzy się dokument MM przenoszący te surowce z magazynu źródłowego na magazyn tymczasowy wyznaczony do celów zabrania na serwis.
- Kolejna część to faktyczna realizacja. W trakcie naprawy serwisant odznacza checkistą co faktycznie zużył. Wpisuje także czas startu i końca pracy. Oraz czasy poświęcone na dojazd. Na końcu po wprowadzeniu wszystkich informacji zatwierdza, że wykonał usługę. W tym momencie wyświetla się pdf ze wszystkimi informacjami i możliwością podpisu przez klienta. Po zatwierdzeniu przez klienta tworzy się automatycznie w Optimie RW na surowce faktycznie zużyte, MM powrotne z magazynu tymczasowego na magazyn główny dla surowców, które się nie przydały; oraz oferta pierwotna przekształca się do faktury dla klienta. Jeśli jest w bazie mail klienta, faktura jest od razu wysyłana mailem.
Po takim procesie w bazie zapisują się wszystkie informacje, dzięki czemu osoba z odpowiednimi uprawnieniami może przejrzeć raporty (wygląd i treść do ustalenia). Przykłady raportów:
- Dla zlecenia: planowany czas realizacji vs faktyczny czas realizacji. Planowane zużycie surowców vs faktyczny czas zużycia surowców.
- Dla maszyn: Lista maszyn i raport czynności wykonanych dla każdej z nich.
- Dla danego kontrahenta
- Dla zużycia danych surowców
- Podsumowanie prac każdego serwisanta.
- Raporty okresowe (filtr czasu)
Ponadto osoba z odpowiednimi uprawnieniami widzi też status prac:
- Do realizacji
- W trakcie (ze statusem czy serwisant w drodze czy na miejscu wykonuje już naprawę)
- Zakończone
Zlecenia też są rozróżniane po typie:
- Przeglądy
- Naprawy
- Naprawy gwarancyjne
Powyższe raporty i przegląd zleceń umożliwia przejrzenie pełnej historii napraw maszyny i prac zleconych przez danego klienta. Wraz ze wszystkimi szczegółami, datami i innymi informacjami.
Jesteśmy otwarci na rozbudowę o nowe potrzeby. Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu.