Szybki kontakt

Computer Center Marek Domagała
ul. 1 Maja 40C
42-217 Częstochowa
Godziny otwarcia: 8:15-16:15

Zobacz dojazd w Google Maps

kontakt@center.pl
(+48) 34 365 51 32

CC Serwis

Computer Center

Moduł ten może działać jako osobna aplikacja CC Serwis lub być podmodułem w aplikacji CC Produkcja. Zadaniem aplikacji jest wspomaganie pracy serwisanta oraz kierowników zarządzających ich czasem i pracą. Aplikacja jest zsynchronizowana z systemami ERP firmy Comarch. Aplikacja umożliwia między innymi:

  • kontrole nad stanami magazynowymi części niezbędnych do prac serwisowych,
  • zarządzanie czasem pracy serwisanta,
  • ewidencje czasu pracy i wykonanych czynności przez serwisanta,
  • przypomnienia o gwarancji urządzeń,
  • rozbudowane raporty i statystyki,
  • inne na życzenie.

Opis przykładowego wdrożenia

Responsywna aplikacja, czytelna zarówno z poziomu komputera/kiosku jak i smartfona, tableta lub innego urządzenia mobilnego.
W pełni bezpieczny system kont użytkowników, uprawnień i ról do wybranych części systemu. Każdy użytkownik widzi tylko te opcje, które powinien. Ponadto ma dostępnych tylko tych kontrahentów, produkty itp., które określi mu administrator aplikacji w swoim rozbudowanym panelu zarządzania.

Opis aplikacji

Kolejność głównego procesu serwisowego dostępnego w aplikacji:

  1. Zgłoszenie klienta -> oferta lub przyjęcie formularza. Klient zamawia. [Proces poza Optimą oraz aplikacją CC Serwis]
  2. W systemie Optima pracownik biurowy tworzy zlecenie, a konkretnie ofertę. W tym momencie w naszym systemie CC Serwis pojawia się zlecenie do wykonania powiązane z dokumentem Oferty w Optimie.
  3. Planista lub inna osoba z uprawnieniami w naszym systemie planuje wyjazd i osobę przeznaczoną do danego zlecenia. Dane o kontrahencie (kliencie) zaczytują się z Oferty w Optimie a dalej z kartoteki Kontrahentów wprowadzonej w Optimie.
  4. Po zaplanowaniu osoby i czasu przez planistę, zainteresowane osoby otrzymują maila oraz widzą w swoim grafiku w aplikacji CC Serwis wpisany wyjazd.
  5. Serwisant przygotuje się do wyjazdu, wybierając w aplikacji CC Serwis surowce (części), które musi ze sobą zabrać. Części dostępne na liście zaczytują się z bazy Optimowej. W momencie zatwierdzenia potrzebnych części w Optimie automatycznie tworzy się dokument MM przenoszący te surowce z magazynu źródłowego na magazyn tymczasowy wyznaczony do celów zabrania na serwis.
  6. Kolejna część to faktyczna realizacja. W trakcie naprawy serwisant odznacza checkistą co faktycznie zużył. Wpisuje także czas startu i końca pracy. Oraz czasy poświęcone na dojazd. Na końcu po wprowadzeniu wszystkich informacji zatwierdza, że wykonał usługę. W tym momencie wyświetla się pdf ze wszystkimi informacjami i możliwością podpisu przez klienta. Po zatwierdzeniu przez klienta tworzy się automatycznie w Optimie RW na surowce faktycznie zużyte, MM powrotne z magazynu tymczasowego na magazyn główny dla surowców, które się nie przydały; oraz oferta pierwotna przekształca się do faktury dla klienta. Jeśli jest w bazie mail klienta, faktura jest od razu wysyłana mailem.

Po takim procesie w bazie zapisują się wszystkie informacje, dzięki czemu osoba z odpowiednimi uprawnieniami może przejrzeć raporty (wygląd i treść do ustalenia). Przykłady raportów:

  • Dla zlecenia: planowany czas realizacji vs faktyczny czas realizacji. Planowane zużycie surowców vs faktyczny czas zużycia surowców.
  • Dla maszyn: Lista maszyn i raport czynności wykonanych dla każdej z nich.
  • Dla danego kontrahenta
  • Dla zużycia danych surowców
  • Podsumowanie prac każdego serwisanta.
  • Raporty okresowe (filtr czasu)

Ponadto osoba z odpowiednimi uprawnieniami widzi też status prac:

  • Do realizacji
  • W trakcie (ze statusem czy serwisant w drodze czy na miejscu wykonuje już naprawę)
  • Zakończone

Zlecenia też są rozróżniane po typie:

  • Przeglądy
  • Naprawy
  • Naprawy gwarancyjne

Powyższe raporty i przegląd zleceń umożliwia przejrzenie pełnej historii napraw maszyny i prac zleconych przez danego klienta. Wraz ze wszystkimi szczegółami, datami i innymi informacjami.

Jesteśmy otwarci na rozbudowę o nowe potrzeby. Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu.

Computer Center | CC Serwis