Takim pytaniem chcieliśmy zachęcić Państwa do poznania ulotki ze zmianami w wersji 2017.6.1 systemu Comarch ERP Optima.
Jak Państwo zauważyli od kilku lat w blogu dość rzadko opisujemy zmiany w nowych wersjach systemów, czy to Comarchu czy innych Producentów. Powód jest banalny; takie opisy zdominowałyby nasz blog w 99%. Dlaczego? Każda z nowych wersji to kilkadziesiąt nowych funkcji, zmian, poprawek, opisów. To odpowiedź na zmiany prawa i Państwa oczekiwania. Dla przykładu ulotka do ww wersji Optimy to 26 stron a i tak jest to raczej skromna ilość, czasem bywa tych stron więcej.
Jak te zmiany powstają?
Co roku zbieramy się w gronie kilkunastu największych Partnerów Comarch na Radzie Programowej Optimy czy XLa. Tam omawiamy co udało się zrobić przez poprzedni rok, co trzeba zrobić w kolejnym. Jak zapadają decyzje o tym co trzeba zrobić? To suma „nacisków” od Państwa, suma zgłoszeń z różnych branż, różnych potrzeb. Jeśli potrzeby się powtarzają- zmiana trafia do listy prac dla programistów Comarch. A co jak jest to zmiana potrzebna „tylko” Tobie Kliencie? To taka funkcja może być wykonana przez nasz dział programistyczny, w Computer Center.
Konieczność ciągłej pracy nad zmianami, to główny powód dla którego warto zapłacić raz w roku 20% ceny produktu za upgrade. Oczywiście roczny abonament to szereg innych korzyści jak bezpłatna info linia w Comarch, dostęp do zasobów i wiedzy Producenta i naszej, możliwość udziału w Społeczności Comarch i wiele innych… Z wykupionym upgradem możesz spać spokojnie przez kolejny rok nie martwiąc się, że Twój program nie spełnia wymogów prawa czy Twoich oczekiwań.
Poniżej zawarliśmy kilka linijek z tych zmian w Optimie w wersji 2017.6.1, które przydadzą się w każdej firmie:
- Coraz częściej stajemy przed koniecznością weryfikacji naszych kontrahentów. Czy oni w ogóle są VATowcami? Bo jeśli nie … to zapłacimy VAT za nich. Od teraz Optima umożliwia automatyczne pobieranie danych kontrahenta z bazy REGON i weryfikacja statusu VAT. Właściwe ustawienie parametrów w konfiguracji umożliwi automatyczną weryfikację podczas wprowadzania bądź zmiany numeru NIP na formularzu kontrahenta oraz, co bardzo ułatwi pracę bezpośrednio w rejestrze VAT, gdzie możemy sprawdzić czy jest on podatnikiem VAT czynnym.
- Niebawem konieczność wysyłania plików JPK dosięgnie najmniejsze podmioty. Już od nich otrzymujemy pytania typu: Czy Optima obsługuje JPK? Tak, obsługuje i to od samego początku. Właśnie zaimplementowano nową zmianę; podczas wysyłania plików JPK wykorzystywany jest protokół TLS w wersji 1.2.
- System rejestracji i monitorowania przewozu towarów – SENT. Duża, nowa, niezbędna funkcjonalność! W ramach uszczelniania systemu podatkowego, aby zapobiegać wyłudzeniom podatku VAT, na platformie udostępnionej przez Ministerstwo Finansów: www.puesc.gov.pl została udostępniona usługa „e-Przewóz” oraz został uruchomiony system SENT – czyli system rejestracji i monitorowania przewozu tzw. towarów „wrażliwych”. Monitorowaniu podlega przewóz między innymi takich towarów jak: paliwa silnikowe, biodiesel, oleje smarowe, rozcieńczalniki, rozpuszczalniki, susz tytoniowy itd. Ustawa z dnia 9 marca 2017 roku „O systemie monitorowania drogowego przewozu towaru” ogłoszona 3 kwietnia 2017 roku, pozycja 708 w dzienniku ustaw: http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2017/708/1, określa obowiązki podmiotu wysyłającego, podmiotu odbierającego oraz przewoźnika. W związku z wymogiem zgłaszania przewozu towarów na PUESC do systemu SENT, w Comarch ERP Optima 2017.6.1 umożliwiliśmy rejestrację zgłoszeń przewozu towaru przez podmiot wysyłający i podmiot odbierający
… itd.
Computer Center od kilkunastu lat jest liderem wdrożeń systemu Comarch ERP Optima. Od kilku lat możemy poszerzyć funkcjonalność Optimy o unikalne, dedykowane dodatki programistyczne.
Zapraszamy do współpracy. Computer Center łączymy wiedzę.