W ostatnim numerze pisma Nowoczesne Zarządzanie wydawanego przez firmę Comarch naszą uwagę przykuł ciekawy artykuł odnośnie wdrożenie systemu Comarch XL w modelu SaaS czyli tzw chmurze. Oto fragment:
Action Energy Sp. z o.o., firma działająca w ramach notowanej na warszawskiej giełdzie Grupy Kapitałowej ACTION SA, zdecydowała się na korzystanie z systemuComarch XL w modelu SaaS. O szczegółach współpracy w ramach projektu Comarch rozmawiamy z Kazimierzem Laseckim, prezesem Zarządu Action Energy, przedsiębiorstwa działającego w branży odnawialnych źródeł energii, oraz Piotrem Mazurkiem, prezesem Zarządu Infortes, firmy będącej Platynowym Partnerem Comarch, która wdrożyła oprogramowanie
Co wpłynęło na decyzję o wyborze systemu Comarch CDN XL w modelu usługowym?
Kazimierz Lasecki: Zarząd firmy Action Energy wybrał rozwiązanie Comarch CDN iXL24 na podstawie dotychczasowego, wieloletniego doświadczenia z użytkowania, utrzymania oraz zapewnienia ciągłości działania systemów instalowanych w miejscu pracy. Wymagało to zawsze dużych zasobów z naszej strony. Model usługowy jest pod tym względem korzystniejszy i idealnie wpisuje się w biznesowe naszej firmy.
Ile trwało wdrożenie? Jakie najważniejsze cele biznesowe chcieli Państwo dzięki niemu osiągnąć?
KL: Wdrożenie trwało około półtora miesiąca, co biorąc pod uwagę standardy „tradycyjnych” wdrożeń wykonywanych na sprzęcie i w siedzibie użytkownika, oszczędziło nam mnóstwo czasu i zasobów ludzkich. W naszym przypadku tak krótki czas od decyzji do pełnej funkcjonalności operacyjnej przyniósł firmie znaczące oszczędności, co ma niebagatelny wpływ na kondycję młodego, rozwijającego się przedsiębiorstwa. Przyjazność i funkcjonalność systemu pozwoliła na natychmiastowy start, bez długotrwałych i żmudnych szkoleń.
Z jakich modułów systemu Comarch CDN iXL24 Państwo korzystają? Które z obszarów systemu są kluczowe z punktu widzenia działalności Action Energy?
KL: Codzienna praca w systemie opiera się na modułach Sprzedaż, Księgowość, Administracja oraz Pulpit Kontrahenta. Jako moduł kluczowy można wskazać Sprzedaż, choć w czasach powszechnie dostępnego Internetu trudno wyobrazić sobie pracę bez Pulpitu Kontrahenta. Dzięki temu modułowi nasi klienci mają możliwość składania zamówień przez 24 godziny na dobę, a także śledzenia cen, przeglądania towarów i nowości w stanach magazynowych z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu.
Jakie konkretne zyski daje Państwu korzystanie z Comarch CDN XL w modelu usługowym? Czy można je zmierzyć?
KL: Wynajem systemu Comarch CDN XL w modelu usługowym uwalnia nas od wielu czynności związanych z użytkowaniem systemu, takich jak wymiana sprzętu, upgrade oprogramowania, bieżąca obsługa, zapewnienie mocy obliczeniowej, przygotowanie dedykowanych pomieszczeń oraz łączy informatycznych. Model SaaS ogranicza również konieczność zatrudnienia specjalistów z branży IT. To wszystko przekłada się na wymierne korzyści finansowe i jest niezwykle ważnym atutem w początkowej fazie działalności firmy, gdy skala potrzeb jest jeszcze nieznana.
Czy planują Państwo dalszy rozwój wykorzystywanego obecnie oprogramowania – zwiększenie liczby użytkowników lub wykorzystanie nowych modułów?
KL: Z pewnością w miarę rozwoju firmy jej potrzeby również wzrosną. Będzie to odpowiedni czas do podjęcia stosownych decyzji. W tej chwili planujemy uruchomienie kolejno rozwiązań Business Intelligence i CRM.