Nowa funkcjonalność
Dodano Czynność “Zmień wartość pozycji dokumentu”. Stosuje się ją z poziomu listy. Nie ma zastosowania dla otwartego formularza.
Opcja jest widoczna w przypadku, gdy:
– dokument jest przychodowy
– typ partii magazynowy
– dokument jest zatwierdzony
– dokument nie ma w relacji handlowo magazynowej dokumentu zakupowego
Opcja jest dostępna w przypadku, gdy:
– zaznaczony jest na gridzie nie więcej niż jeden dokument przychodowy
– wybrany dokument jest zatwierdzony
– dokument nie jest korygowany
– wybrany dokument jest zatwierdzony
– dokument nie jest korygowany
· Na formularzu dokumentu wprowadzono możliwość wyboru miejsca dostawy z listy lokalizacji zdefiniowanych na karcie kontrahenta (zakładka CRM, Lokalizacje). Na zakładce Kontrahent formularza dokumentu, w sekcji Odbiorca, znajduje się pole Miejsce dostawy, gdzie można wybrać wcześniej zdefiniowane dla danego Odbiorcy Lokalizacje.
Dane teleadresowe dla wybranej lokalizacji będą widoczne na wydrukach dokumentów magazynowych.
Dane teleadresowe dla wybranej lokalizacji będą widoczne na wydrukach dokumentów magazynowych.
· Dodano mechanizm zapisywania w konfiguracji domyślnych ustawień filtrowania okresów na listach dokumentów i obrotów w module Handel dla poszczególnych operatorów. W celu ustawienia domyślnego okresu należy uruchomić Narzędzia, Opcje, zakładka Systemowe, Operatorzy, następnie zakładka Handel danego operatora, parametr “Domyślny okres dla list. Dotyczy obrotów oraz dokumentów”. Ręczna zmiana okresu w filtrze na liście zostanie zapamiętana w danej sesji, będzie miała priorytet nad ustawieniem operatora z konfiguracji.
· Dodano możliwość ponownego wysłania na drukarkę fiskalną paragonu, który w systemie ma status już zafiskalizowanego. Funkcja znajduje się w menu Czynności, Narzędziowe, pod nazwą “Wydrukuj ponownie na drukarce fiskalnej”. Funkcja będzie dostępna po włączeniu praw dla danej roli, domyślnie dla wszystkich ról funkcja jest zablokowana. Włączenie praw zalecamy wyłącznie dla Administratora. Przed jej uruchomieniem należy bezwzględnie upewnić się, czy paragon, nie został wcześniej wydrukowany na drukarce fiskalnej.
· Filtr Okres w menu Czynności “Obroty kontrahenta” (Shift+F8) na formularzu faktury, został powiązany z mechanizmem zapisywania domyślnego okresu poszczególnym użytkownikom. Wartość domyślną okresu ustawia się w konfiguracji, zakładka Systemowe, Operatorzy, następnie zakładka Handel danego operatora, parametr “Domyślny okres dla list. Dotyczy obrotów oraz dokumentów”.
· W Umowach cyklicznych, w oknie parametrów relacji, wprowadzono nową wartość okresu rozliczenia: bieżący i następny. Po ustawieniu Zakresu fakturowania na Według cyklu fakturowania zostaną wygenerowane faktury do umowy za okres bieżący oraz następny.
· Dodano możliwość utworzenia własnej zakładki na karcie towarowej. W konfiguracji modułu Handel (Narzędzia, Opcje, Handel) znajduje się zakładka Formularze, gdzie można dokonać niezbędnych ustawień. Zakładka użytkownika zostaje umieszczona na pierwszej pozycji karty towarowej, nad zakładką Ogólne. Funkcjonalność dostępna w wersji złotej modułu Faktury oraz w wersji złotej modułu Handel.
Zmiana funkcjonalności
· W Generatorze zamówień, przy wyborze opcji “Dla zamówień” umożliwiono zaznaczenie parametru “- Stan magazynu”. Zamówienie do dostawcy zostanie wygenerowane na ilość wynikającą z zamówień od odbiorców pomniejszoną o ilość towaru znajdującą się w magazynie.
· Dodano możliwość utworzenia dokumentu MM bez praw do magazynu docelowego przy pomocy Czynności Kopiuj dokument. Jeśli na definicji dokumentu MMP zostanie włączony parametr “Pozwól na nieuprawniony magazyn” to w oknie z parametrami kopiowania będzie można wybrać dowolny magazyn docelowy i utworzyć dokument MM.
· Parametry dotyczące drukowania dokumentów korygujących, dostępne dotychczas wyłącznie w ogólnej konfiguracji modułu Handel (Handel, Wydruki), zostały teraz dodane do definicji dokumentu (zakładka Wydruki), dzięki czemu można je ustawić indywidualnie dla poszczególnych definicji dokumentów korygujących.
· Na formularzu dokumentu wprowadzono możliwość wyboru cen (F6) dla zaznaczonych pozycji.
· Na formularzu dokumentu, w menu Czynności, dodano funkcję “Zmień walutę dokumentu i cen” przeliczającą wartość dokumentu na wybraną walutę. Po wywołaniu funkcji i włączeniu w oknie pośrednim parametru “Zmień walutę cen” (ustawienie “TAK”), jeśli waluta pozycji i wartości dokumentu będą zgodne, zmieniona zostanie także waluta na wszystkich pozycjach.
· Na definicji dokumentu, na zakładce Formularz, dodano parametr “Pozwalaj na sprzedaż poniżej ceny minimalnej”. Do wyboru są następujące opcje: wg uprawnienia, zawsze, ostrzegaj, nigdy. Domyślnym ustawieniem jest “wg uprawnienia”, przy którym system działa jak dotychczas.
· Na kartotece towaru zwiększono długość pola Numer katalogowy do 100 znaków.
Poprawione funkcje
· Zmodyfikowano mechanizm korygowania faktur zaliczkowych w walucie. W przypadku zaliczek walutowych dla kontrahentów innych niż krajowi występował problem z ich korygowaniem.
· Poprawiono błąd przeliczenia kursu walutowego na korekcie faktury (korekta dotyczy samego kursu), który występował gdy dokument i pozycje były w walucie, a kontrahent był krajowy.
· Na definicji dokumentu, na zakładce Wydruki, dodano parametr “Tylko najbliższe relacje” ograniczający ilość drukowanych numerów dokumentów nadrzędnych. Parametr jest aktywowany po wcześniejszym włączeniu opcji “Drukować numery nadrzędnych”. Przykładowo, jeśli dokument faktury powstaje z dokumentów magazynowych, które z kolei zostały wygenerowane z dokumentu zamówienia, a te z ofert, to po włączeniu nowego parametru “Tylko najbliższe relacje” (przy włączonym drukowaniu nadrzędnych) zostaną wydrukowane wyłącznie numery dokumentów magazynowych, bez numerów zamówień oraz ofert.
· Poprawiono błąd związany z przeliczaniem się wartości dokumentu w walucie dla kontrahentów unijnych i eksportowych, w przypadku zmiany kursu walutowego na zakładce Dodatkowe.
· Poprawiono pobieranie kursu walutowego na dokument kopiowany ze źródłowego przy użyciu Czynności –> Kopiuj dokument.
· Zmodyfikowano mechanizm cech algorytmicznych. W trakcie wystawiania dokumentu za pośrednictwem relacji, jeśli dokument zawierał cechy algorytmiczne z algorytmem podczas odczytu, pojawiał się komunikat błędu.