Chcielibyśmy przedstawić bardzo ciekawe rozwiązanie dla wszystkich tych firm i przedsiębiorstw które potrzebują systemu do potwierdzania otrzymywanych faktur. Nasze rozwiązanie wynika z konieczności gromadzenia potwierdzeń otrzymania faktur od kontrahentów, a rozwiązaniem jest aplikacja internetowa w technologii ASP.NET. Jej główną funkcją jest udostępnienie faktur kontrahentom. Proces ich pobierania przez kontrahentów jest za razem potwierdzeniem ich otrzymania.
Proces potwierdzenia otrzymania faktury wygląda następująco:
- Administrator tworzy dostęp do indywidualnego konta kontrahenta w systemie.
- Kontrahent loguje się do aplikacji.
- Po otrzymaniu danych dostępowych (adres www, login oraz hasło), kontrahent loguje się do aplikacji, po czym wyświetlane są dla niego nieodebrane dotychczas faktury od Naszego Przedsiębiorstwa.
- Kontrahent potwierdza otrzymanie faktury.
- W celu potwierdzenia otrzymania faktury, kontrahent pobiera dany dokument (poprzez kliknięcie w odpowiedni przycisk przy dokumencie z listy).
- Pobieranie dokumentu jest zrealizowane poprzez wygenerowanie polecenia pobierania pliku z określonej ścieżki z zapisanymi fakturami PDF, za pośrednictwem danych identyfikacyjnych z bazy.
- Po poprawnym pobraniu dokumentu, zapisywane do bazy danych są informacje o tymże zdarzeniu. Zapisywana jest data otrzymania, dane kontrahenta, dane dokumentu oraz dane identyfikacyjne użytkownika, tj. login z aplikacji oraz adres IP jego komputera.
- Po odebraniu faktury przez kontrahenta, nie będzie ona już widoczna na liście faktur do odebrania.
- Administrator generuje raport potwierdzeń otrzymania faktur.
- Raport jest zrealizowany w postaci wydruku bezpośrednio z aplikacji (wydruk HTML).
- Administrator może filtrować dane do raportu poprzez wskazanie zakresu dat wystawienia dokumentów oraz wskazanie kontrahentów z listy (ograniczonej wyłącznie do kontrahentów, do których były wystawione faktury wymagające potwierdzenia otrzymania).
Korzyści:
- technologia webowa -aplikacja dostępna z każdego miejsca dla każdego z dostępem do internetu
- lepsza komunikacja z klientami w zakresie faktur i płatności
- ułatwienie możliwości skorzystania ze zwrotu podatku akcyzowego